Bahasa tinggi sedang dipelajari.

Sedang mempelajari bahasa tinggi. Mesti ada yang bertanya apa itu bahasa tinggi ? Ada ke bahasa tinggi ? Tinggikah bahasa ini ? Ini persoalannya. Aku pun sedang menghayati.

Perlu berjinak jinak dengan novel yang berunsurkan antologi. Aku sekarang mula sukakan ayat ayat yang mendeklimasikan diri sendiri. Dulu iye komsas kita pernah pelajari. Aku tidak cerdik dengan itu. Aku sedar tidak terlambat lagi untuk teruskan.

Kini bermula lagi.

Untuk bermula. Aku pinjam mana mana ayat yang boleh mengilhamkan idea pada aku. Blog Zahiril Adzim dan A.Samad Said adalah sumber yang aku ambil untuk pembelajaran cetusan idea untuk diasah.

Tidak cukup tajam lagi. Aku perlu pelajari lagi dan lagi hingga selagi berada didunia ini.

Mungkin sekarang teater-teater, buku teks sejarah, penulisan seni, sajak-sajak atau sebarang yang mengenai ini akan menjadi kegemaran aku. Perlahan-lahan aku pelajari dan bantulah aku.

DSC_0675

Comments