Nikon D40 vs D3100

Assalamualaikum.

1st post dalam bulan Februari. Btw, selamat melangkah ke bulan Februari. Bulan cinta, bulan ilham kewujudan blog aku ini. *bulan giler nak menghampiri final projek #serius GILER. wakaka

Berbalik pada tajuk entry kali ini. Warghhh ! tension kot.

Actually adek aku dpt Nikon D3100 then aku punya dulu D40. Dahla camera aku masih rosak ni, tak betul betulkan lagi pon. hmmm.

Image(2575)new Image(2576)ne 

See kotak bertingkat tu. huhh. then pic sebelah tu beg camera aku dan sekarang adek aku pinjam sebab beg dia tak dapat lagi. OTW ~

Image(2577)new Image(2578)new

Yang ini speedlightnya. Pun milik adek aku. Taktahu boleh kaya pulak adek aku ni. Mana sugarmummy dia dapat entah. ahaha. #joke.

Image(2579)new Image(2580)new

Tapi yang pasang pasang benda alah ni semua aku. Dia punya excited dapat camera sampai zero kepala dia. Aku dengan baik hatinya pon pasanglah. *padahal sedih taw sebab mak aku tak gantikan camera aku yang baru. wakaka

Image(2581)new Image(2582)new

Now one set compelet. Bau bau kedai lagi beb. Untunglah adek aku. dulu aku beli second je sebab tu hancur dah sekarang. Dulu pon aku main bantai je guna. Biasalah beginner kan. HUH #menyesal sekarang nih !

Image(2583)new Image(2584)new

Testing power !!

Image(2585)new Image(2586)new

Belek belek hingga terbalik. Semua orang sekarang mampu milik camera DSLR nihh. #takpelik Smile

Image(2587)new Image(2588)new

D3100 ! minat ? boleh record video. cunlah boleh tahan Winking smile

Image(2589)new Image(2590)new

Haa masuk dah bab sedih. haha sebab terkenangkan camera aku ni D40 yang aku panggilnya “babypaw” adehh. Sad smile

Image(2591)new Image(2592)new

Still tengah berusaha untuk betulkan dia *berusaha ke ? haha. buat masa ni pergi kedai dorang suruh hantar pergi Syarikat Nikon sebab takde barangnya then takde warranty. #maklumlah second kan. dan ia terpaksa dikapankan buat sementara waktu!!! BUKAN SELAMANYA OKAY.

Image(2594)new Image(2595)new

ade yang nak beli camera aku ni tapi aku taknak jual pon. Even dia rosak ade jugak nak beli kan. aihh , aku tak akan jual sebab aku sayang kot walaumacamana sekali pon. Walau pon rosak nihh. haa. boleh bikin beb. mahal pon mahal rr!

Image(2596)new

D40 you make me smile , you me laugh , and now you silent with me.

Come onn new Nikon D3100. Aku bedal adek aku punya camera pulak!

p/s: gambar gambar semua snap via handphone daun aku. wakakaka. #terdesak. nasib boleh !

Comments

amzar said…
wow...d3100......
adik ko dah dapat yer...
beli on9 kerw paw2........
zurfandy said…
waw...camera baru....
ala papaw nanti papaw bli plak...
yg pasti papaw dah pndai gune...kami da jual nak?????haha
paw/paw said…
amzar : takla. beli ngn mmbe dia ;)
paw/paw said…
fandy : hahah bayar nnti kena pakai duit tak ? duit tu masalahnyer ;)

Popular Posts