50 bloggers diperlukan 11

Tag daripada SECANTIKMANIS

&

http://www.100penulis.com/

sedang mencari-cari 50 blogger untuk dimasukkan ke dalam blogroll

Kenapa Blogroll?

Pasti anda sendiri tahu tentang keistimewaan blogroll. Blog anda sendiri tentu ada blogroll. Ini kerana blogroll ada fungsi untuk memaparkan entri terkini anda. Ia juga akan menunjukkan anda sedang online dan bersedia menerima kunjungan dan komen-komen terbaru di blog anda.

Sesiapa sahaja boleh kumpul list untuk blogwalking, tetapi hanya blogroll sahaja yang boleh menunjukkan update terkini dari blog aktif dalam senarai. Sekiranya anda menggunakan blogroll untuk blogwalking, potensi anda untuk menerima kunjungan semula akan berganda :


i) Dari tuanpunya blog sendiri
ii) Dari pengunjung-pengunjung blognya yang juga sedang online ketika itu.

Kesimpulannya, BE WHERE OTHERS ARE. Ini berbeza dengan list blogwalking biasa : Ada banyak link blog yang dah 'bersawang' atau blog mati (url tidak valid lagi). Kunjungan anda ke blog-blog tidak aktif ini hanya membuang masa anda. Sebagai contoh, MisterLinky widget yang terdapat di page ini bukan untuk kegunaan saya blogwalking, hanya sekadar penyedia backlink sahaja.
Fakta Tentang Blogroll 100penulis.com
Saya telah sediakan sekali button-button tweet dan Like untuk pembaca. Ni dah kira promosi berganda. Kalau dilihat ia seperti muka depan
gengblogger.com di mana pembaca boleh tweet dan share entri anda. Cuma penyertaan blogroll ini mudah, anda tidak perlu 'ping' setiap kali ada entri baru.
Lihat hasilnya di sini :

http://www.100penulis.com/p/senarai-blog-best.html


Tapi...
Ada tapi-tapinya juga. Blogroll 100penulis.com akan sentiasa diupdate. Sekiranya tiada feed terbaru dari blog dalam senarai selama 1 bulan, blog tersebut akan digugurkan dari senarai. Kenapa saya buat begini? Ini untuk memastikan blogroll 100penulis.com mempunyai feeds dari blog yang aktif sahaja. Maka, aktiviti blogwalking anda tidaklah sia-sia.

So nak join blogroll 50 Bloggers Diperlukan II?

Tak perlu follow. Nak follow di Google Friend Connect atau Fanpage, itu terpulang kepada anda. Anda hanya perlu buat satu entri ringkas :
1) Tajuk entri : 50 Bloggers Diperlukan II

2) Letakkan dalam entri anda link ini :
http://www.100penulis.com/2010/12/50-bloggers-diperlukan-ii.html

3) Ambil mana-mana kod banner 100penulis.com dari sini dan paste ke sidebar blog anda. Penyertaan tanpa banner ini tidak dilayan. Maaf ya.

4) Ceritakan sikit kenapa anda nak sertai blogroll 100penulis.com
5) Tag 2 orang kawan. Nak tag lebih pun terpulang. Ini kerana senarai blogroll akan dikemaskini selalu (blog tanpa feed terkini lebih sebulan akan digugurkan dari senarai, maka sentiasa ada tempat kosong. Sekiranya semua blog aktif, maka senarai baru akan dibuka)

6) Maklumkan kawan-kawan yang telah anda tag. Anda boleh memberitahu menggunakan shoutbox atau komen di entri mereka. Terpulang.

7) Lapor di bahagian komen mengikut format ini :
URL Entri Anda :
Banner yang dipilih : 1/2/3/4

KENAPA SAYA HENDAK SERTAI BLOGROLL 100PENULIS.COM

ini kerana saya akan mendapat traffic yang percuma dan entry saya automatiknya akan dipingkan. (semua aku dok copy dekat entry si secantikmanis n) hehe.

Yang Di TAG :

http://along901143.blogspot.com/

&

http://gadisgulakapas.blogspot.com/

OKAY Fingers crossed

Comments

The_Syatila said…
malas nya nak baca , benda apa ni weyh
paw/paw said…
itu blogroll. tiada paksaan. terserah :)

Popular Posts