kalau hati sudah melekat tahi kucing pon rasa cokelat :D



Kenal tak dialog tu ? kenal kan kan
cerita Jangan Pandang Belakang Congkak 2 ! (like page dia kt FB)
dah tengok ? aku dah !
memang nak tengok awal awal dia keluar dah
tp tak berkesempatan
ni pon pasal rotex kereta kwan aku
mula mahu check rotex hidup ka mati ?
kalau mati tak keluar ke mana mana la cuma mahu makan sahaja
aleh aleh hidup la. minggu depan depan kot bru tamat tempohnya
haha
kemudian kami pergi jolan jolan lah . pergi jitra !

huhu
cri kedai makan dulu. lapaQ !
jumpa nashmir nasi kandar singgah lalu
1st time kot alami situasi kedai macam ni
taktaw nak order, okay kami blur!
dtglah seorang pekerja ni . dia memang perosak selera makan aku
dah la tak paham apa kami cakap tunjuk hero boleh
hahh namastey ! aku tak paham apa dia cakap
haha tapi makanan abes clear! surelah! :D


terus ke kaunter tiket!
p tanya full! tp tinggal sit hadapan ja la
nak taknak kena nak juga
takot kempuanan punya pasal
donggak pon donggak lah . haha
okay cerita bermula! zon senyap!
:)



Basic Info

Release date: 07 Oktober 2010

Genre: Komedi / Seram

Studio: MIG Production Sdn. Bhd.


Detailed info

Starring: Azlee Jaafar, Cat Farish, Kuman, Lisa Surihani, Mazlan Ahmad, Nora Danish

Screenplay by: Ahmad Idham

Directed by: Ahmad Idham

Produced by: MIG Production Sdn. Bhd.


Plot outline:


Setelah berjaya memulihkan Punai, Asmat dan Johan serta berjaya menewaskan Mustika dalam JPBC yang lalu, Pak Mor yang cedera itu terus menuju ke anak sungai. Di tepi sungai, Pak Mor duduk bersila dan mula membaca jampi menteranya. Semakin lama semakin laju Pak Mor membaca jampi manteranya. Serentak angin mula bertiup. Semakin lama semakin kencang angin bertiup mengikut kelajuan Pak Mor membaca jampi manteranya.

Tiba-tiba tubuh Pak Mor mula mengelupur. Mulutnya masih kumat kamit membaca jampi manteranya. Tiba-tiba Pak Mor kejang dan serentak dengan itu satu gumpalan asap keluar dari tubuh Pak Mor dan asap itu muncul Mustika. Setelah Mustika keluar dari tubuh Pak Mor, Pak Mor kembali pulih seperti sedia kala.

Rupa-rupanya Pak Mor ada hubungan dengan Mustika dan mereka telah berpakat untuk mengambil semua harata dan saka-saka Pak Sudir setelah kematian Pak Sudir. Dengan mengambil kesemua saka-saka Pak Sudir. Dengan mengambil kesemua saka-saka Pak Sudir, Pak Mor dan Mustika akan kekal muda untuk selama-lamanya tetapi kedatangan Punai, Asamat dan Jihan telah menggagalkan rancangan mereka.

Jadi, Pak Mor dan Mustika bertekad untuk menghapuskan Punai, Asmat dan Johan. Selagi Punai, Asmat dan Johan tidak dihapuskan, harta dan saka-saka arwah Pak Sudir tidak akan jatuh ketangan Pak Mor dan Mustika. Dengan kuasa yang ada, Pak Mor dan Mustika mencuba untuk membunuh Asmat dan Punai tetapi gagal.

Akhirnya Punai dan Asmat berjaya melarikan diri. Punai dan Asmat kemudian berhenti di satu tempat. Punai memberitahu Asmat bahawa tiada gunanya mereka melarikan diri kerana Pak Mor dan Mustika akan sentiasa mencari dan mengejar mereka. Asmat memberitahu ada seorang bomoh yang dirasakan boleh menolong mereka iaitu Wak Ketari.

Lalu mereka pun pergi mencari rumah Wak Ketari. Mereka menceritakan apa yang terjadi kepada diri mereka dan mereka ingin menuntut ilmu kebomohan dari Wak Ketari. Wak Ketari bersetuju untuk menagajar mereka tetapi mengenangkan syarat-syarat yang ketat mesti mereka patuhi. Pada mulanya mereka keberatan kerana syarat yang dikenakan terlalu ketat.

Tetapi setelah terpandang Seha, anak gadis Wan Ketari yang cantik, mereka terus bersetuju untuk belajar. Bermula dari itu mereka belajar dan mereka menghadapi berbagai masalah semasa belajar kerena mereka dikehendaki menangkap hantu. Walaupun menghadapi masalah, mereka berjaya menangkap hantu-hantu tersebut dan mereka lulus ilmu bomoh. Pak Mor dan Mustika mendapat tahu yang kini menetap di kampung Wak Ketari.

Pada malam itu Pak Mor dan Mustika dengan bantuan hantu-hantu mereka berjaya menculik Seha. Wak Ketari kemudian menilik dan mendapati anaknya diculik Pak Mor dan Mustika. Kemudian mengarahkan Asmat dan Punai pergi menyelamatkannya. Nantikan kesudahan dalam Jangan Pandang Belakang Congkak 2.


aku buat muka ni nak macam mustika dak ? haha

bajet comel mcm lisa la . hee


Comments

choi choi. mustika mcm tan . diulangi macam saya ye. HAHA. btw best kot. tan tgk dlu dr paw. tgk memalam la best. hoyeahh :P
paw/paw said…
haha. hingaq nak sama
xpa satg kuar cd tgok smpai muak :D
zacky ~786~ said…
i like lisa suriani... hehe..
:D
paw/paw said…
i like also
hahaks

Popular posts from this blog

Pengalaman pemilihan akhir Parajurit Muda Wanita

Kenapa timun menyebabkan keputihan

Hotel Pauh Inn , Perlis