Muka kental TAPI

........

HAHAHAHAHA . aku nak gelak dulu sebelum cerita pasal MUKA KENTAL ini . HAHAHAHAHAHA :( jumaat telah sampai . TEMUDUGA LATIHAN INDUSTRI ! rasanya memang jabatan IT yang paling last di interview . mula-mula hari itu, last-last postpone sampai la hari ini hari jumaat . ok nama list pelajar interview dengan lect siapa suda lama terpapar . memang dari dapat tahu nama saya NURUL HANIS BT SUHAIMI dengan Puan berkenaan saya mula ketaq da . haha . semua cakap itu ini itu ini pasal lect itu maw tak geger wey . huuu . nak sedapkan hati aku , aku pon lek ja la mcm takdak apa2 kot . yalahkan yang lain semua dapat lect kira da lampu hijau la boleh go on ja . Cuma kami calon2 terpilih saja yg dpt (da takda jodoh ngn lect laki) . haha

Malam jumaat aku berfb lagi berborak lagi berceritara lagi macam rilek ja . tp still terngiang-ngiang di fikiran tentang hari interview keesokkannya (hari ini la) . tido mcm takbole nak tido la tp tido nyenyak jugak sampai bgon matahari muncul tenggelam semula . hahaha . maklumla temuduga pukul 3 ptg . masih tak prepare pasal interview lgsg cuma dok test try speaking ja la . my name my name is …… bla2

Sebelum ~~

Tik tok 2.00pm: makan dah , hajat buang air besar pon dah, baek bersiap-siap ke lokasi jajahan . haha . aku suka aku takot aku gelak . huhu . seyes! Takleh dok diam hati dok dubdapdubdap ja . selawat sepanjang jalan . huuu . wa tak kuat, lutut wa ketaq2 . haha . sampai ja dok saja kat pejabat sebab lect belom tiba . makin lama makin terasa . haha . ok muka kental je :p

Oyeaa! Da itu dia lect kesayangan kami semua . haha . kenapa ada dua lect ??? sebab depa nak bersama dengan kita semua dlm bilik untuk di interview (oh grrr!) . ok aku da agak da . hmmm . aku tolong Puan angkat report then pergi ke bilik mesyuarat . ade dua group sebenarnya , satu lg dak kelas lain . depa group first then kami group second . fuhhh~~ lega la kan . aku duduk tepi pintu smbil dengar mereka di hentam . wuuu takot semakin takot takot la . ish . dialog yg aku set suma hilang!!! goodloqlaq :)

Ketika~~

Dorang keluar kami di panggil masok . tetiba ja aku masok dulu . maka aku first la kan . tp aku da wat salah da masa nak duduk . huh! Ok maafkan saya . aku mula cakap introduce diri in English . Puan mula gelakkan saya sebab saya ketaq ketaq . haha . kena semula balik . haha . just that's all done! Hee . yang lain pulak . kami masok berramai2 terus sekali lima org masok bertemu dua org lect yg suda bersedia untuk BOOM kami ! Haha

Lect: siapa nama awak ? (lect buat2 tak kenal dan aku pon buat2 la)

Pelajar: nama saya ……..(nama dah tertera di atas)

Lect: ceritakan pengalaman LI anda?

Pelajar: bla .. blaa … blaaa …. blaaaa …… (aku melalut aku dihentam aku ditanya dum tam dum tam bunyi mercun . haha)

Beberapa minit melalut~~~

Awak banyak melalut la!! (dua dua lect) huhu . ~dalam hati saya~ [baru la meriah kan] haha . tengkorak ang! padan muka AKU! HAHA

SKIP! Next org lain (nak cita dorg punya kang pnjg kot)

Selepas~~

Lect-lect sedang mengomel pnjg . yg saya ingt saya dipuji sebab tatacara pemakaian saya . yg penting KASUT saya dpt pujian (da mcm nak ke interview btol2) . yes! Mula hati sikit gembira : ))

kasut: murah aje . takde brand . cap ayam kot :)

Hati baru nak sedih . lect berkata: “fafau awk ni muka ja kental TAPI bila cakap gagap2 ketaq2” (time ni lect kenal plak aku . haha) OK . saya sengih! Tapi bila depa cakap banyak2 lagi . gruuuhhhh!

Lect 1 : saya tgok awk mcm nak nangis je??

Lect 2 : memang da nangis ponnn! (terima kasih Puan kerana suda memahami . huhu . sebab dulu pernah nangis depan dia time presentation . haha)

Saya taknak teruskan part ini . HESHH! Taksuka laaa ngembing (nangis) aje aku tahu!!!!!

-aku amek iktibar semua nasihat oleh lect . bersyukur juga dpt pengalaman mcm ni . huhu . BAIKLAH! semua amek report masing masing . semuanya ada kesalahan . semua ada tanda2 . semua kena print lain . semua hantar hari isnin depan OK . ohh TIDAK!

BAIKLAH AKU NAK BUAT BALIK SEMULA SEMUANYA REPORT AKU!

m/s 155 (tak termasuk yg lain2)

lect 2: fafau awak banyak kesalahan ejaan . betulkan!

fafau: baeklah Puan. terima kasih :)

buku log pon kena conteng! huh!

**Cukup luahan ni . terima kasih kerana sudi dan sanggop membaca pnjg2 ni!

p/s: nanti bila jumpa aku buat2 lupa cerita ni . pssstt! Jangan tanya apa2 pon nnti aku malu . HAHAHA : )

Comments